Nisu svi spotovi jednako stvoreni. Guns N Roses: November Rain; TLC: Unpretty; Missy Elliott: She’s a Bitch; Backstreet Boys: Larger Than Life; Michael Jackson: Bad – neki su od najskupljih glazbenih spotova ikad napravljenih.
10. Guns N Roses: November Rain
Ovaj je spot u vrijednosti 1,5 milijun dolara u vrijeme nastanka bio glasovit zbog velikog budžeta i zapanjujuće kinematografije. Vodeći gitarist Slash prikazan je u nekima od najupečatljivijih scena, koje uključuju epski niz snimaka načinjenih iz helikoptera tijekom prvog gitarskog soloa, kao i scenu u kojoj tijekom drugog gitarskog soloa stoji na pozornici na Axlovom klaviru.
- Cijena: 1,5 milijun dolara
- Unajmljivanje simfonijskog orkestra: 25 tisuća dolara
- Posebno izrađena kapelica: 150 tisuća dolara
- Vjenčanica: 8 tisuća dolara
- Posebno izrađeni lijes: 8 tisuća dolara
9. TLC: Unpretty
Ovaj je spot postao omiljen među obožavateljima jer je to posljednji spot objavljen u SAD-u u kojemu se sve tri članice grupe TLC pojavljuju zajedno, prije smrti Lise Lopes. Stvaranje spota za ovu pjesmu stajalo je više od 1,6 milijun dolara, čime je postao jedan od najskupljih spotova ikada snimljenih.
Cijena: 1,6 milijuna dolara
Lebdeće podloge za jogu: 60 tisuća dolara
Polje grimiznog cvijeća: 50 tisuća dolara
Kompjuterska animacija povećanja grudi: 63 tisuća dolara
Robotska leteća kamera: 35 tisuća dolara
Uređivanje kose: 11 tisuća dolara
Šminka: 25 tisuća dolara
Kostimi: 11 tisuća dolara
8: Missy Elliott: She’s a Bitch
Vrhunac je ovoga spota podizanje Missy Elliott i njezinih plesačica iz dubine na veliko hidrauličko slovo M, a ne zaostaje ni cjelokupni set koji je napravljen od elektroluminiscentne (EL) rasvjete. Iako je EL rasvjeta danas jeftina i dostupna, 1999. godine nije bila. Stručnjaci su dovedeni čak iz Njemačke kako bi izgradili set, a stvorili su čak i elektroluminiscentne kostime.
Cijena: 2 milijuna dolara
Gumena odjeća Missy Elliott: 10 500 dolara
Ogrtač koji svijetli u mraku: 3 500 dolara
Pozornica u obliku slova M: 30 tisuća dolara
Srebrni kostimi za statiste: 12 tisuća dolara
Ukupna cijena seta: 850 tisuća dolara
Šminka: 6 tisuća dolara
Posebni efekti olujnog neba: 20 tisuća dolara
7. Will Smith: Miami
U ovom se skupome spotu mogu vidjeti privatni mlažnjaci, prava plutajuća pozornica, kao i cameo uloga buduće zvijezde filma Hitch, Eve Mendes.
Cijena: 2 milijuna dolara
Unajmljivanje privatnog mlažnjaka: 15 tisuća dolara
Svaki pojedini efekt spajanja scena: 14 tisuća dolara (u spotu ih je barem 40)
Plutajuća scena „Miami“: 500 tisuća dolara
Modeli: 10 tisuća dolara
Koreografija: 200 tisuća dolara
6. Backstreet Boys: Larger Than Life
Radnja ovoga skupog glazbenog spota događa se u futurističkom svijetu i uključuje složene posebne efekte i animaciju, ali i plesni dio. Troškovi su, navodno, premašili budžet, što je razlog da se i Howie Dorough, jednan od članova benda, pojavio u spotu.
Cijena: 2,1 milijuna dolara
Model kriogene komore: 20 tisuća dolara
Scena sa letećom daskom za surfanje: 90 tisuća dolara
Trodimenzionalni animirani modeli: 45 tisuća dolara
Kostimi robota za članove benda: 56 tisuća dolara
Vanjska snimka svemirske stanice: 70 tisuća dolara
Plesna pozornica: 80 tisuća dolara
Troškovi avionskog prijevoza ekipe na set: 150 tisuća dolara
Plaća redatelja: 150 tisuća dolara (za samo 4 dana snimanja)
Ukupni trošak posebnih efekata: 600 tisuća dolara
5. Michael Jackson: Bad
Glazbeni spot za pjesmu Bad pravi je 18-minutni kratki film, čiji je autor pisac i scenarist Richard Price, u kojemu glumi Michael Jackson, a režirao ga je Martin Scorsese.
Cijena: 2,2 milijuna dolara
Plaća redatelja: 1 milijun dolara
Scenarij: 200 tisuća dolara
Kinematografija: 30 tisuća dolara
4. Busta Rhymes: What’s It Gonna Be?!
2,4 milijuna dolara!? Što se drugo može očekivati od spota u kojemu žene u srebrnim odijelima plešu na površini vodenog poda, zidova i stropa.
Cijena: 2,4 milijuna dolara
Virtualni set: 100 tisuća dolara
Svaki pojedini efekt pretapanja: 30 tisuća dolara (spot ih je pun)
Stakleni kostim Busta Rhymesa: 40 tisuća dolara
Eksplozija Janet i Busta Rhymesa: 20 tisuća dolara
3. Mariah Carey: Heartbreaker
U ovome spotu prijateljice nagovaraju Mariah da se suoči sa svojim nevjernim dečkom (Jerry O’Connel), koji je u kinu na spoju s njezinim alter egom, Biancom. Ovo je najskuplji spot Mariah Carey, a troškovi su uključivali cameo uloge i unajmljivanje kino dvorane.
Cijena: 2,5 milijuna dolara
Unajmljivanje kino dvorane: 100 tisuća dolara
Unajmljivanje palače (u filmu): 40 tisuća dolara
Uređivanje kose: 13 tisuća dolara
Pas s trenerom: 6 tisuća dolara
Koordinator tučnjave: 7 tisuća dolara
Animacija: 80 tisuća dolara
Gostujuća uloga Jerryja O’Connela: 10 tisuća dolara
2. Puff Daddy: Victory
Ovaj spot epskih razmjera režirao je Marcus Nispel (iako je redatelj u vrijeme premijere trebao ostati anoniman), a djelo je više-manje posveta filmu The Running Man. U trajanju od gotovo 8 minuta, spot donosi i gostujuće nastupe Dennisa Hoppera kao diktatora Novog svjetskog poretka („Predsjednik Victor Castiglione“) i Dannyja DeVita kao reportera uživo. Produkcija je stajala više od 2,7 milijuna dolara.
Cijena: 2,7 milijuna dolara
Izrada i eksplozija aviona: 55 tisuća dolara
Pirotehnički posebni efekti: 100 tisuća dolara
Umjetna kiša: 10 tisuća dolara
Unajmljeni helikopter: 21 tisuća dolara
Kaskaderi: 5 tisuća dolara za skok s jedne zgrade na drugu
Osiguranje: 10 tisuća dolara
1. Michael Jackson: Scream
Ovaj spot režirao je Mark Romanek, a iako je snimljen u crno-bijeloj tehnici, priča je futurističke znanstveno-fantastične tematike, s elementima japanskih animea (uključujući Akiru) i pop kulture (kao, na primjer, autoportret Andyja Warhola). Ukupnim troškovima od 7 milijuna dolara, ovo je bio najskuplji glazbeni spot svih vremena. Većina je novca utrošena na izradu jedanaest različitih setova, a ostatak je potrošen na kompjutersku grafiku, šminku i koreografiju.
Cijena: 7 milijuna dolara
Kompjuterski izrađena svemirska letjelica: 65 tisuća dolara
Lomljenje gitara: 53 tisuće dolara
Efekt stapanja različitih umjetničkih djela: 50 tisuća dolara
Michaelova šminka: 3 tisuća dolara
Janetina šminka: 8 tisuća dolara na dan
Koreografija: 40 tisuća dolara
Veliki video zid: 80 tisuća dolara
Rasvjeta: 175 tisuća dolara
Dnevni trošak: 636 tisuća dolara (otprilike 11 dana)
Ukupni trošak za 11 setova: 5 milijuna dolara
Naučite plesati uz Youtube