Kako Elio Bašan, na primjer, “izračuna” da su Davor Gobac i Tamara Despot za tango zaslužili ocjenu 7? Navest ćemo nekoliko glavnih elemenata koji utječu na ocjenu plesnog para. Redoslijed koji ovdje navodimo nema veze sa važnošću tog elementa. Na koncu, različiti ocjenjivači daju različitu težinu istom elementu. Zato i ocjene žirija znaju ponekad i dosta oscilirati. Dakle, na ocjenu utječe:
Položaj tijela: pravilan, uravnotežen položaj tijela daje paru eleganciju i suverenost na podiju, a u mirnijim plesovima osobito doprinosi povezanosti (koheziji) plesnog para.
Ravnoteža: povezanost plesačice uz zategnutost tijela sa plesačevim tijelom i položajem.
Linija: izduženost tijela i elegancija od glave do nožnih prstiju (i pete).
Držanje: pravilno pozicioniranje tijela u zatvorenoj poziciji (neprekinutost linije plesačeve ruke, simetrija u položaju u kojem ruke plesača i plesačice formiraju krug…)
Rad nogu i stopala: postizanje kompletnog pokreta korištenjem zglobova koljena, kuka, skočnog zgloba i prstiju, te korištenje unutarnjih i vanjskih rubova stopala za stvaranje stila i linije.
Vođenje i praćenje: vještina plesača da vodi plesačicu cijelim tijelom, a ne samo rukama.
Usklađenost: plesač i plesačica trebaju biti potpuno sinkronizirani u pokretima i kretanju.
Tajming: usklađenost s glazbom koja treba diktirati plesom.
Ekspresivnost: naglašavanje plesnih fraza i njihovo pravodobno prikazivanje.
Prezentnost: Osmjeh na licu, entuzijazam i radost plesanja.
Ukupni dojam: koreografija, plesna odjeća, uzajamnost para, efekt prema publici…
Što se uobičajeno ne ocjenjuje:
Dolazak para na plesni podij, predstavljanje publici, Nicolasovo pričanje viceva, poklanjanje balona žiriju, i slični trikovi kojima se služe natjecatelji. Dakle, ocjenjivanje u pravilu počinje onog trenutka kad se plesni par postavi u plesni stav, tj. kad izvedu prvi plesni pokret. Ocjenjivanje završava na kraju plesanja – kad se izvede zadnji korak.
Plesne cipeleNaučite plesati uz Youtube