Francuska baletna dominacija

Jean Georges NoverreZahvaljujući Ballet Comique de la Reine Pariz je postao prijestolnicom baleta. Kralj Luj XIV, koji je vladao Francuskom krajem 17. i početkom 18. stoljeća, volio je ples i sudjelovao u svim baletima izvođenima na njegovom dvoru. Godine 1661. Luj XIV osnovao je Kraljevsku plesnu akademiju na kojoj su se uvježbavali profesionalni plesači koji su kasnije plesali na njegovu dvoru. 

Na ovoj su se akademiji javili prvi profesionalni plesači baleta. Uz naporno vježbanje razvijali su plesne tehnike i vještine koje su bile nezamislive za plesače amatere. Profesionalni su plesači u Francuskoj s vremenom postali dovoljno vješti, te su svoju vještinu počeli pokazivati i u kazalištima. No, njihove je nastupe kritizirao francuski koreograf Jean Georges Noverre u svojoj knjizi ‘Lettres sur la danse, et sur les ballets’ iz 1760. godine. Noverre je tvrdio da plesači previše pažnje posvećuju pokazivanju svojih plesnih vještina, čime zanemaruju pravu svrhu baleta, a to je prikazivanje likova i njihovih emocija. Noverre se stoga zalagao za odbacivanje maski, nezgrapnih kostima i velikih vlasulja u prikazu zapleta i likova. Umjesto toga, smatrao je da plesači mogu prikazati sve potrebne elemente pomoću vlastita tijela i izraza lica, čime je započeo razvoj takozvanog ballet d’action.

Plesne cipele

Naučite plesati uz Youtube