Vicevi

- Gdje si bio sinoć Mujo?   - Ma vodili me na neki balet.   - ? Šta ti je bolan to?   - Ma skupi se raja, pa uleti jedna pravo luda ženska i nešto se k’o baca, pa bi da poleti, pa ne može. Najzad joj prileti Pročitajte nastavak

Zagonetke mozgalice i pitalice

Anegdote

Jedna zagrebačka dama dovela je svoga sina skladatelju Ivanu Zajcu i ponosno mu reče: - Majstore, moj sin ima veliki dar za glazbu. Osim toga ima frizuru kao Beethoven. Pročitajte nastavak
Autobusni kolodvori, vozni red autobusa i vlaka

Plesne crtice

Gubec-beg je bila treća rock opera u svijetu! Ostale plesne crtice

Plesne izreke

Prvo skoči pa reci hip hop!

‘Budale smo plesali ili ne, stoga plešimo’ – japanska poslovica

Pleši kao da te nitko ne gleda. Poslije se ispričaj onima koji jesu.

Nastavite čitati “Plesne izreke”

Tajlandski plesni odgoj

Tajlandski ples podukaPlesni odgoj u Tajlandu počinje po mogućnosti u što ranijoj dobi. Već se trogodišnji i četverogodišnji mališani podvrgavaju mučnoj hiperekstenziji ručnih i nožnih prstiju i izvijanju i izvrtanju tijela iz ostalih zglobova. Općenito umjetnici moraju ovladati strogo propisanom i do akrobacije dotjeranom tehnikom. Osobito se veliki zahtjevi postavljaju pred dječake, od kojih se traži vrhunska vještina i gipkost, kako bi kao gotovi plesači mogli zapanjiti gledatelje gotovo nezemaljskim gibanjem.

Stečena se tehnika osmišljava uvježbavanjem uloga. To se uvježbavanje odvija, kao i u Japanu, oponašanjem starijih i već oblikovanih plesača. No to je uvježbavanje ujedno i upijanje koreografskih ideja, jer čitavo radno ozračje pogoduje najvišem razvijanju sposobnosti uživljavanja i interpretacije koja vodi do sugestivne metamorfoze plesača ili plesačice. U identificiranju s muškom ulogom muškim plesačima uvelike pomažu velike maske, koje potiču unutarnju i vanjsku metamorfozu. Maske su većinom zastrašujuće i obojene živim bojama. Uz takve neobične i nestvarne pokrete plesača iluzija je potpuna. No tajlandski plesni umjetnici mogu dočarati najrazličitije maštovite likove i bez maske. Štoviše, njihova je tjelesna izražajnost ponekad tako sugestivna da plesač i bez pomoći mimike, potpuno nepomična lica, pokretima iskazuje čitavu ljestvicu ljudskih emocija ili nadljudskih priviđenja. Poput drugih azijskih plesova i tajlandski je prepun simboličkih pokreta, razumljiv i “čitljiv” domaćim gledateljima, ali zagonetan strancima.

Izvanredno skupocjene kostime pune zlata, dragulja i ostaloga nakita upotpunjuju i elementi koji su dijelom rekviziti, a dijelom služe kao dopuna odjeći. Takvi su ptičji ili riblji rep, krila, zrcala koja pri plesu sijevaju poput munja i drugo. Na plesnom prostoru bez dekora iluziju ambijenta stvara plesač. Jedini je scenski element tiang, niski podij, koji prema sadržaju plesne drame može poslužiti kao prijestolje, krevet, most, kuća ili bilo što drugo. Prema potrebi prikaza na sceni se ponekad pojavljuju i prave životinje: slonovi, konji ili druge.

Plesne cipele

Naučite plesati uz Youtube